257. Omgang is aan moeder, niet aan rechter? Dwaze vader Ronald Ostendorf vecht voor omgang met zijn beide kinderen
Vader start in Toolenburg verjaardagsactie voor dochter
INGEZONDEN Na vier maanden geen contact met kinderen Stefan (13) en Elise (9) nam vader Ronald actie. Met zijn verzoek van persoonlijke aard riep hij vijftig buurtbewoners op zijn dochter een kaart te sturen voor haar negende verjaardag.
Op 13 januari werd zijn dochter Elise negen jaar. Ronald schreef 50 van zijn buurtgenoten aan met een brief getiteld “een verzoek van persoonlijke aard”. In die brief legde hij uit dat hij zijn kinderen niet zag, dat de politie niets deed en de omgangsregeling keer op keer genegeerd werd. Zijn geloof in het systeem was hij verloren, maar het geloof in positieve energie niet. Bij de brief zat een felicitatiekaart. Hij vroeg de ontvangers met deze kaart zijn dochter een fijne verjaardag toe te wensen.
“Ik kan haar zelf geen knuffel geven en een fijne verjaardag wensen, maar ik hoop dat ik zo toch iets bijzonders voor haar heb kunnen doen”, aldus Ronald. Of de kaartenactie geslaagd is, weet Ronald niet. Voor hem is het belangrijk iets te hebben gedaan.
Reacties
Jammergenoeg ben je niet de enige man, die op deze manier bij zijn kinderen weggehouden wordt.Vrouwen hebben helaas zo een hele sterke troef in handen,hun ex-man te straffen over de rug van de kinderen.Wat natuurlijk ook heel vaak gebeurd. Triest maar wel realiteit.
Hopelijk zien we je binnenkort toch samen met je zoon en dochter weer een keertje bij opa en oma in Duiven.
Sterkte
groetjes Wim en Ineke
Heel veel sterkte,
Djino, Sabrina en Silke (uit Duiven)
Zo’n gedrag moet stevig worden aangepakt, desnoods metdwang richting de moeder. Zo kan ze toch niet door blijven gaan over de ruggen van haar minderjarige weerloze kinderen !!!
Rechtelijke macht en politiek DOE IETS !!!!!
Omgang is aan moeder, niet aan rechter?
Haar ex man staat machteloos, al bijna twee jaar lang. Als de politie belde, kreeg ook die te horen dat hij de kinderen niet krijgt. Hij ontving wel een keer direct na de oproep van de politie een telefoontje van M.. Hij mocht wel even langskomen, maar van mee krijgen was geen sprake. De rechter weet immers niet wat het beste is voor haar kinderen.
Omgang ontzeggen is voor M.P. misschien wel de manier om haar ex man te straffen. Maar ziet zhelaas is zij daardoor blind voor wat het met haar kinderen doet. Dertienjarige Stefan stuurt zijn vader nu al sms-jes dat hij niet meer wil dat hij belt. Dat hij dat vervelend vindt. En als hij belt, dan gooit Stefan de haak erop. Waarom doet een dertienjarig kind dat bij zijn vader? Precies weten doen we het niet, maar we kunnen het wel raden. Wellicht dat de opmerking van moeder ‚papa vindt het ergens anders leuker’ er iets mee te doen heeft? Of de uitspraak van Stefan zelf “dat papa niet voor hem en zijn zusje wil betalen”. Kans om de afschrijvingen te overleggen, heeft zijn vader niet als hij ze niet ziet. Dus moeder kan alles zeggen.
Er bestaat een stichting genaamd dwaze vaders die zich over het lot van deze mannen buigt. En rechten van vaders nemen toe. Als ze maar genoeg geld hebben om hun recht te behalen. En daar wringt de schoen. Deze mannen moeten vaak hun hele salaris aan hun ex vrouw afdragen. Waarbij ze dan zelf kunnen leven van het beetje belastingvoordeel wat ze daarvoor terug krijgen. Zo ook in geval van M.P. en haar ex man. Echter, zij vond dat zij aanspraak kon maken op de helft van dat belastingvoordeel. En zolang haar ex man daar niet mee instemde, kreeg hij de kinderen niet te zien of te spreken.
Geen geld, geen kinderen.. Op de korte termijn zijn deze kinderen een ideaal machtsmiddel. Maar wat als zij doorkrijgen dat Manon ze enkel inzette om haar ex te straffen. Is dat dan de moederliefde die zij denken van haar te krijgen? Want toen de ex man van Manon de helft van het belastingvoordeel aan haar gaf, kreeg hij plotseling de kinderen mee. Totdat het volgende conflict zich aandiende. Een knap spelletje stratego, met heel veel bommen waarachter de kinderen vastzitten en waarop de vader stuk loopt. Hulde aan M., zij wint het spel. Deze ronde dan.
Wordt vervolgd..
NB Bovenstaande artikel is geschreven naar aanleiding van een zelf geplaatst artikel door dwaze vader Ronald Ostendorf die keihard vecht voor omgang met zijn kinderen. Zijn lot verdient onze aandacht. De gedane uitspraken worden onderbouwd door sms en email berichten van de hoofdpersonen.
Meld Ongepast
Is dit artikel, deze foto of reactie hierop naar jouw mening ongepast?
Meld het ons via onderstaand formulier.
Stuur dit artikel door
Wil je iemand attenderen op dit artikel?
Stuur de link eenvoudig naar hem/haar door via onderstaand formulier.
Reacties
Beste Ronald; reken er maar op dat je niets via het civiele recht kunt regelen, immers er is geen enkele rechtshandhaving na een uitspraak als de vader daar om vraagt. Wel als de moeder om politie ingrijpen vraagt, dan weten ze niet hoe snel ze de zwaailichten aan moeten zetten.
In heel Nederland doen vaders nu na elke gemiste omgang op de afgesproken dagen aangifte bij de politie (art.279, ontrekking aan het ouderlijk gezag)Neem alle bewijzen mee naar het bureau. De politie is verplicht een aangifte op te nemen en de moeders zitten echt niet te wachten op een strafblad!!
Mijn ex vrouw moest 22 Januari in Leeuwarden voor de meervoudige strafkamer verschijnen en haar wacht een taakstraf en een justitieel aantekening.(uitspraak 5 Februari a.s.)
In dit land, waar dankzij de slappe haagse politiek, geen enkel respect is voor FAMILY LIFE, zullen de gescheiden vaders anno 2009 dit onrecht niet meer accepteren.
heel veel sterkte en rust in je leven toegewenst.
Peter Brons.
Omgang met de vader is vanaf het begin super slecht geweest, doet niets, wil niets, en betaald slecht.Maar ik verbied mijn kind niet om naar zijn vader te gaan.ga hier mee door.
Mijn zoon gaat er naar toe, meestal met plezier.
Dat er niet voor hem betaald wordt weet ik voor mij zelf en val hem er niet mee lastig ( maar lastig is het wel )
Ik modder nu al 9 jaar op deze manier en

